Curso: Latest research in Uruguayan ELT classrooms.
Docente encargado: Nicolás Dantaz
Estudiantes ponentes: Felipe Neves, Andrea Etchenique, Victoria Díaz, Vanessa Puyol
Dirigido a: docentes y estudiantes del profesorado de inglés de Educación Media
Fecha y horario: 20/2/24 a las 17 hs.
Modalidad: Presencial
Propuesta del curso: In this panel, fourth-grade students and newly graduated teachers will present the results of their latest research on different aspects that affect ELT in Uruguayan state school classrooms. During the presentation, we shall discuss the role and importance of teacher research in the teaching process. Additionally, the panellist will discuss their findings on several aspects, such as the role of humour and humorous language in the language acquisition process of low proficiency students, the range of apps available to make language instruction more tech-friendly and engaging, as well as factors that affect students’ reluctance to speak in the language classroom. At the end of the presentations, the audience is invited to ask panellist members questions and, as a group, build a better understanding of the current situation of the different topics.
Cupo: no
_______________________________________________________
Curso: El uso del programa de texto a voz “Natural Reader” para mejorar la prosodia.
Docente encargada: Cecilia Vidal García
Dirigido a: docentes de inglés de bachillerato
Fecha y horario: lunes 19 de febrero de 13:00 a 15:00 hs.
Modalidad: presencial
Propuesta del curso: El siguiente curso tiene como objetivo compartir el trabajo de la tesis de maestría de la Universidad Católica. La tesis de corte experimental con un grupo control y otro de tratamiento fue realizada en el IAVA nocturno en dos sextos años. Se trabajo usando el programa aplicado a las unidades temáticas propuestas por el programa oficial.
Por lo tanto, el principal objetivo del curso es compartir la metodología de trabajo y los resultados obtenidos.
Cupo: 40 personas
_______________________________________________________
Curso: 40+ years of ELT and…?
Docente encargado: Nicolás Dantaz
Dirigido a: docentes y estudiantes de inglés y docentes y estudiantes de otras lenguas extranjeras que puedan seguir una presentación en inglés.
Fecha y horario: 20 de febrero de 16 a 17 hs.
Modalidad: presencial
Propuesta del curso: More than forty years have gone by since the advent of CLT. In this presentation, we shall discuss general understanding of CLT and look at the CLT classrooms form the past and today. We will also look into the role grammar instruction plays in CLT classrooms as well what makes a good CLT activity and the effect CLT could have the language learning process. We would finally reflect on the role of authenticity in CLT as well as teachers’ language use.
Cupo: no
_______________________________________________________
Curso: Explorando el Terreno Creativo en la clase de literatura en el profesorado de inglés: Proyecto de Respuesta Poética
Docente encargada: Virginia Frade
Estudiantes ponentes: Juan Pablo Teske, Magela Rodríguez, Fiorela Fernández, Maia Fernández.
Dirigido a: estudiantes y docentes de lengua y de literatura
Fecha y horario: jueves 29 de febrero de tarde (de 14.00 a 16.00)
Modalidad: presencial
Cupo: no